CARA MINUM ALPHA LIPID SD2

CARA PENGAMBILAN SLIMDIET II :-
 
 

Tiada peraturan rumit untuk dituruti ketika mengambil SDII. Cara makan SDII amat mudah seperti berikut:-

1. Campurkan 2 skop SDII kedalam lebih kurang satu gelas (200 – 250 ml) air sejuk, kacau atau goncang sehingga larut didalam gelas atau shaker dan minum.

2. Minum sebanyak 4 kali sehari diselang-selikan dengan waktu sarapan pagi, makan tengah hari dan makan malam. Contohnya begini; Bangun waktu pagi kita minum SDII (1), lepas itu kita sarapan pagi. Sebelum makan tengah hari ambil SDII (2) kali kedua dan kemudian makan tengahari seperti biasa. Sebelum makan malam kita boleh mengambil SDII (3) sekali lagi dan makan malam seperti biasa. Kali keempat (4) boleh ambil SDII waktu minum petang atau sebelum tidur. Semuanya 4 kali sehari dan boleh disesuaikan mengikut program harian kita supaya kita tidak berlapar dan perut sentiasa kenyang.

3. Boleh mengambil SDII ketika sebelum atau selepas makan.

4. Sekiranya anda berpuasa, masih perlu mengambil SDII sebanyak 4 kali sehari dengan jadual yang bersesuaian ketika berpuasa.

4. Pada waktu sarapan, makan tengahhari dan makan malam pula jangan mengambil makanan berkabohidrat dan bergula termasuk air yang manis serta berkafein dan juga buah-buahan. Makan lauk-lauk sahaja.

5. Boleh memakan sayuran-sayuran hijau dan juga tomato.

6. Minum air sekurang-kurangnya 2 liter sehari atau lebih lagi. Lagi banyak minum lagi baik

0 comments:

Post a Comment