Detoksifikasi

Sebelum memulakan diet dengan SD2, ummi nak cadangkan supaya anda melakukan detoks.
 
Apa itu detoks??

Detox ni yang ummi tahu adalah untuk menyingkirkan toksin yang terkumpul dalam badan.Penting ke?mestilah penting.. sebab toksin-toksin yang terkumpul ni kalau di biarkan metabolisme dalam badan menjadi kurus, tubuh susah nak serap nutrien makanan.. menjadikan insyarat untuk dapatkan LEBIH MAKANAN di hantar ke otak, tubuh akan menjadi lemah dan malas, sering rasa mengantuk.. Menyimpan air .. dan menyumbang kepada penambahan berat badan.
Untuk detox… kita kena tinggalkan makanan yang mengandungi agen toksin spt gula, garam, perisa, makanan berminyak, berlemak, santan, makanan berat (nasi, mee etc)
Kita kena lebihkan minum air masak, green tea (herbalife teamix), untuk detox lebih effektif..Jika boleh,JANGAN MAKAN MAKANAN BERGORENG.. lebihkan makan makanan bakar, kukus, makanan mentah seperti sayur dan buah + air kosong.. Oleh itu detox menjadikan organ2 dalaman bersih semula.



Kesan sampingan DETOX.. ini mungkin pada permulaan sahaja:
1. Cepat Lapar
2. Pening-pening (kena minum air kosong lepas minum tea detox untuk proses clense lepas detox)
3. Kerap Berpeluh
4. Rasa bersemangat
5. Kurang selera makan
Kenapa perlu detox?
Sebab makanan yg kita mkn normally ada MSG & bahan2 kimia yang bertoksid which is actually tidak elok untuk badan. Contohnya makan fast food, makanan dlm tin, junk food etc. Inilah punca kita rasa mudah letih, tidak bermaya, kulit kering dan masalah kesihatan lain. So, amat perlu untuk anda detox dahulu badan anda sebelum memulakan fasa ber"SD2" untuk mendapat kesan yg lebih baik.

Bagaimana?

Okay, ada 2 cara untuk detox:

a) Secara semulajadi iaitu 1 hari makan hanya buah-buahan + air sahaja. Pada hari berikutnya makan sayur-sayuran + air sahaja.

b) Makan seperti biasa dan minum green tea ataupun detox tea dlm masa 2 ari.
 
 
 
                    



2. GONCANG TIN ALPHA LIPID SD II

Kenapa? Tak pernah dengar pun orang goncang tin susu tepung...

Hmmm..goncang jelah tin alpha lipid sd II sebelum anda bancuh. Tak susah pun kan. Cuma dikhuatiri ada zat-zat dan mineral di dalam ALSD II mendak di bahagian bawah semasa penghantaran dan anda tidak mendapat cukup nutrisi nanti.

 

0 comments:

Post a Comment